Wydawca treści

Zaproszenie do zlożenia oferty na świadczenie usług pocztowych_2020

 
Powiatowy Urząd Pracy w Gryfinie
 
ZAPRASZA DO ZŁOŻENIA OFERTY W POSTĘPOWANIU PROWADZONYM NA ZASADACH OBOWIĄZUJĄCYCH PRZY ZAMÓWIENIACH PONIŻEJ KWOTY 30.000 EURO
na
 

na Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym


 
Usługi pocztowe – KOD CPV 64110000-0
Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów) – KOD CPV60000000-8
 

Termin składania ofert upływa 27.12.2019r. o godzinie 10:00


_____________________________________________________________________________
ODPOWIEDZI NA ZAPYTANIA DO TRECI ZAPROSZENIA DO ZŁOŻENIA OFERTY
Zapytanie do zaproszenia do złożenia oferty 1
Czy Zamawiający wyraża zgodę na otrzymywanie faktur w wersji elektronicznej? Wygenerowane e-faktury w formacie PDF były by automatycznie wysyłane na wskazany przez Zamawiającego adres e-mail.
 
Odpowiedź
Zamawiający w Zaproszeniu do złożenia oferty nie określił formy w jakiej wykonawca będzie zobowiązany dostarczać faktury VAT za realizacje zamówienia. Formę w jakie faktura VAT będzie przekazywana zamawiającemu ustali wykonawca wybrany do realizacji zamówienia, może być to zarówno forma papierowa jak i elektroniczna takiego dokumentu, a więc również e-faktura w formacie PDF automatycznie wysyłana na wskazany przez Zamawiającego adresy e-mailowe.
 
Zapytanie do zaproszenia do złożenia oferty 2
Czy Zamawiający dopuszcza, aby Wykonawca świadczący usługi w ramach niniejszego postępowania umieszczał na przesyłkach Zamawiającego znaki opłaty pocztowej innego Operatora Pocztowego?
 
Odpowiedź
Zamawiający informuje, że umieszczenie na przesyłkach pocztowych zamawiającego znaków opłaty pocztowej innego niż Wykonawca Operatora Pocztowego będzie oznaczało iż zamówienie będzie realizowane z udziałem podwykonawców. W rozdziale XI Opis sposobu przygotowania oferty pkt.2 Zaproszenia do złożenia oferty zamawiający wskazał, że ofertę należy sporządzić według wzoru w załączniku nr 1 do zaproszenia, tym samym w ofercie wykonawca powinien złożyć oświadczenia dotyczące podwykonawców przy realizacji zamówienia:
część ogólna formularza ofertowego D.1. pkt 2
część „informacja w związku z poleganiem na zasobach innych podmiotów" w  oświadczeniu dotyczącym spełniania warunków udziału w postępowaniu (D.2)
część „oświadczenie dotyczące podmiotu, na którego zasoby powołuje się wykonawca" w oświadczeniu dotyczącym przesłanek do wykluczenia z postepowania (D.3)
Ponadto zgodnie z Rozdziałem V Zaproszenia do złożenia oferty pkt 2 Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
 
Zapytanie do zaproszenia do złożenia oferty 3 
Czy Zamawiający dopuszcza możliwość aby świadcząc usługi w ramach niniejszego postępowania Wykonawca umieszczał przesyłki Zamawiającego w innych kopertach, w tym zawierających inne nadruki niż Zamawiającego tub nadawał przesyłki Zamawiającego jako nadawca w imieniu i na rzecz Zamawiającego? w wyniku czego na dowodzie nadania będzie figurował inny podmiot niż Zamawiający?
 
Odpowiedź
Zamawiający nie dopuszcza możliwości, aby świadcząc usługi w ramach niniejszego postępowania Wykonawca umieszczał przesyłki Zamawiającego w innych kopertach, w tym zawierających inne nadruki niż Zamawiającego lub nadawał przesyłki Zamawiającego jako nadawca w imieniu i na rzecz Zamawiającego, w wyniku czego na dowodzie nadania będzie figurował inny podmiot niż Zamawiający?.
 
 Zapytanie do zaproszenia do złożenia oferty 4
Czy Zamawiający dopuszcza zmianę cen Usług pocztowych w trakcie trwania umowy w przypadku ich akceptacji przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej lub w sposób dopuszczony przez Prawo Pocztowe?
 
Odpowiedź
Zamawiający nie dopuszcza zmiany cen usług pocztowych w trakcie trwania Umowy. Ceny jednostkowe wskazane w ofercie wykonawcy będą obowiązywały przez cały okres realizacji usługi. Zamawiający dopuszcza zmiany cen jednostkowych podanych w ofercie wyłącznie w przypadku zmiany przepisów określających wysokość należnego podatku VAT na usługi pocztowe, w czasie trwania niniejszej umowy, wykonawca zastosuje obowiązujący podatek VAT.
 
Zapytanie do zaproszenia do złożenia oferty 5 
Czy Zamawiający wyraża zgodę, aby podstawą rozliczeń za przesyłki nie ujęte w Formularzu ofertowym, był cennik usług pocztowych Wykonawcy obowiązujący w dniu nadania przesyłek?
 
Odpowiedź
Zamawiający w Istotnych dla stron postanowieniach Umowy rozdział XXI pkt.19 Zaproszenia do złożenia oferty uwzględnił sytuacje dotyczącą przesyłek nie ujętych w formularzu cenowym  wskazując: 
„… W przypadku gdy usługa pocztowa będzie dotyczyła przesyłki nie ujętej w ofercie Wykonawcy, podstawą rozliczeń między Zamawiającym a Wykonawcą będzie cennik usług pocztowych Wykonawcy obowiązujący w dniu nadania przesyłek, upubliczniony przez Wykonawcę."
 
Zapytanie do zaproszenia do złożenia oferty 6 
Czy Zamawiający wyraża zgodę, aby zapisy Umowy uwzględniały zmiany wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w poniższych przypadkach:
  1. stawki podatku od towarów i usług,
  2. wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
  3. zasad  podlegania  ubezpieczeniom społecznym  lub  ubezpieczeniu zdrowotnemu  lub wysokości  stawki składki  na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne
- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
Zwracamy uwagę, że nawet Umowy zawierane na okres krótszy (mniej niż 12 miesięcy), bywają w pewnych okolicznościach (przykładowo w okresie na przełomie roku) wrażliwe na wpływ czynników makroekonomicznych, zatem konieczność zawierania postanowień o zasadach wprowadzania odpowiednich zmian wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy jest jak najbardziej uzasadniona.
Bez wątpienia istotnym celem wprowadzenia ww. zmian jest zapewnienie bezpieczeństwa zatrudnienia i godnego wynagrodzenia wszystkim tym pracownikom wykonawcy, którzy zostali zaangażowani do realizacji określonego zamówienia publicznego. Taka postawa pozwoli wzmocnić nie tylko rynek pracy, ale także prawidłową wycenę ofert oraz sposób realizacji zamówienia. Troska o należyte wynagrodzenie wykonawcy niejednokrotnie może się przełożyć na jakość oraz efektywność realizowanych przez wykonawców zamówień, o którą od dawna tak bardzo zabiegają instytucje zamawiające.
 
 Odpowiedź
Zamawiający dopuszcza zmiany cen jednostkowych podanych w ofercie wyłącznie w przypadku zmiany przepisów określających wysokość należnego podatku VAT na usługi pocztowe, w czasie trwania niniejszej umowy, wykonawca zastosuje obowiązujący podatek VAT – informacja zawarta w rozdziale XXI Istotne dla stron postanowienia umowy pkt 20.
Zamawiający nie dopuszcza zmiany cen jednostkowych podanych w ofercie w innych
 
 Zapytanie do zaproszenia do złożenia oferty 7
Wykonawca zwraca się do Zamawiającego z propozycją dopuszczenia możliwości świadczenia usług w zakresie ich przyjmowania z wykorzystaniem systemu informatycznego, który automatycznie dopuszcza możliwość korzystania z bezpłatnej internetowej aplikacji elektronicznej. Aplikacja dokonuje automatycznego przekazywania i odbierania plików z informacjami o zarejestrowanych usługach, komunikując się bezpośrednio z placówką pocztową wskazaną w umowie.
Dzięki aplikacji Zamawiający będzie miał możliwość wygenerowania nalepek adresowych gotowych do druku czy książki nadawczej, ułatwi ona również dostęp do dokumentacji związanej z obsługą przesyłek oraz umożliwi Zamawiającemu przygotowanie raportu z nadanych przesyłek. Aplikacja umożliwia ponadto elektroniczne potwierdzenie książki nadawczej, ułatwi ona również dostęp do dokumentacji związanej z obsługą przesyłek oraz umożliwi Zamawiającemu przygotowanie raportu z nadanych przesyłek. Aplikacja umożliwia ponadto elektroniczne potwierdzenie książki nadawczej jak również składanie reklamacji w formie elektronicznej, co usprawnia proces i skraca okres oczekiwania na jej rozpatrzenie. W razie potrzeby, istnieje możliwość importu danych o przesyłkach za pomocą integracji aplikacji z WebAPI lub XML zgodny z wymaganiami Wykonawcy oraz plików XLS.
Czy zamawiający jest zainteresowany wykorzystaniem powyższej aplikacji przy świadczeniu usług?
 
Odpowiedź
Zamawiający dopuszcza możliwość stosowania aplikacji elektronicznych usprawniających proces nadawania przesyłek pocztowych o ile aplikacje te będą odpowiadały możliwościom sprzętowym Zamawiającego.
 
Zapytanie do zaproszenia do złożenia oferty 8
W rozdziale XXI ust. 8 Zamawiający umieścił zapis:
„Wykonawca przedstawi zamawiającemu, w formie pisemnej lub elektronicznej, zestawienia placówek nadawczych i odbiorczych, które będą realizowały usługi wynikające z niniejszej umowy."
Zwracamy się  z prośbą o potwierdzenie, że zestawienie placówek  dotyczy miejscowość, w których Zamawiający posiada jednostki (Gryfino, Chojna)
 
Odpowiedź
Zamawiający potwierdza, że zestawienie placówek powinno dotyczyć miejscowości w których Zamawiający posiada jednostki, czyli ul. Sprzymierzonych 1, 74-100 Gryfino oraz ul. Dworcowa 3 , 74-500 Chojna
 
 Zapytanie do zaproszenia do złożenia oferty 9
W zawiązku z wyrażaniem przez Zamawiającego chęci korzystania z programów rabatowych wskazanych w Zamówieniu w Rozdziale XXI ust 24. Wykonawca informuje, że możliwość skorzystania ze stosowanych przez Wykonawcę taryf specjalnych wiąże się, z koniecznością zrealizowania przez Wykonawcę szeregu dodatkowych czynności związanych z przygotowaniem lub opracowaniem przesyłek, oraz nadaniem przez klienta określonego wolumenu w okresie miesiąca kalendarzowego.
W przypadku przesyłek nierejestrowanych poza nadaniem określonego wolumenu wymagane jest:
1) maszynowe nanoszenie adresu, zgodne z Polskimi Normami, gwarantujące jego odczytywanie przez czytnik listowych maszyn rozdzielczych,
2) ostemplowanie przesyłek nierejestrowanych datą nadania (odcisk z maszyny do frankowania) lub umieszczenie napisów informujących o odstąpieniu od ich stemplowania i po uzgodnieniu z Wykonawcą naniesienie daty i miejsca nadania,
3)  posortowanie przesyłek nierejestrowanych według kategorii na ekonomiczne i priorytetowe,
4) posortowanie przesyłek nierejestrowanych według kodów pocztowych w zakresie uzgodnionym z Wykonawcą, minimum do drugiej cyfry kodu pocztowego,
5) nadanie przesyłek nierejestrowanych w uzgodnionej z Wykonawcą placówce pocztowej nadawczej,
6)sporządzanie przez nadawcę zestawień ilościowo-wartościowych przesyłek nierejestrowanych, według kategorii, rodzajów gabarytów oraz przedziałów wagowych, zgodnie z cennikiem w dwóch egzemplarzach, z których jeden jest przeznaczony dla pocztowej placówki nadawczej albo przekazanie ich do pocztowej placówki nadawczej przy wykorzystaniu systemu elektronicznego Wykonawcy albo uzgodnionego z Wykonawcą formatu elektronicznej książki nadawczej,
7) informowanie placówki pocztowej nadawczej o planowanym nadaniu.
 
W przypadku przesyłek rejestrowanych miejscowych poza nadaniem określonego wolumenu wymagane jest:
1)  wydzielanie przez nadawcę w osobny strumień, na etapie nadawania, przesyłek poleconych miejscowych z całej partii nadawanych przesyłek poleconych,
2) sporządzanie przez nadawcę pocztowej książki nadawczej dla przesyłek poleconych miejscowych (w dwóch egzemplarzach, z których jeden jest przeznaczony dla placówki pocztowej nadawczej) albo przekazanie jej przy wykorzystaniu systemu elektronicznego Wykonawcy albo uzgodnionego z Wykonawcą formatu elektronicznej książki nadawczej; pocztowa książka nadawcza nie może obejmować przesyłek innych niż przesyłki polecone miejscowe,
3) przekazanie przesyłek poleconych miejscowych do nadania zgodnie z kolejnością wpisów w pocztowej książce nadawczej.
 
W przypadku paczek pocztowych poza nadaniem określonego wolumenu wymagane jest:
1)wykorzystanie do nadania systemu elektronicznego Wykonawcy albo uzgodnionego z Wykonawcą innego formatu elektronicznej książki nadawczej.
 
Wykonawca informuje, że rabaty na poszczególne rodzaje przesyłek naliczane są niezależnie od siebie.  W związku z powyższym, czy Zamawiający przewiduje wykonywanie dodatkowych czynności, umożliwiających zastosowanie taryf specjalnych i wyraża zgodę na rozszerzenie umowy o zapisy dotyczące zasad i sposobu nadawania przesyłek zgodnych z obowiązującym regulaminem Wykonawcy?
 
 Odpowiedź
Zamawiający nie przewiduje wykonywania dodatkowych czynności umożliwiających zastosowanie taryf specjalnych i nie wyraża zgody na  rozszerzenie umowy o zapisy dotyczące zasad i sposobu nadawania przesyłek celem zastosowania taryf specjalnych.
Zamawiający jest jednostką administracji publicznej zajmującą się realizacja zadań wynikających w szczególności z ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. Liczba korespondencji do wysłania w okresach miesięcznych jest uzależniona od liczby załatwianych spraw wpływających do Zamawiającego i warunkowana wynikającymi z przepisów prawa terminami na ich załatwienie. Tym samym Zamawiający nie może się zobowiązać do nadawania określonego wolumenu przesyłek w okresie miesiąca kalendarzowego, w związku z czym wykonywanie przez zamawiającego dodatkowych  czynności umożliwiających zastosowanie taryf specjalnych nie ma zastosowania.
 
Zapytanie do zaproszenia do złożenia oferty 10
W rozdziale XXI ust. 17 Zamawiający umieścił zapis:
„Wynagrodzenie płatne będzie na podstawie faktury VAT, w terminie 14 dni od daty wystawienia poprawnie sporządzonej faktury przez wykonawcę. Należności wynikające z faktury płatne będą przelewem, na konto wskazane na fakturze. Zamawiający zobowiązuje się do określenia tytułu wpłaty, powołując się na numer zawartej umowy i numer faktury."
Przepisy prawa nie przewidują instytucji „prawidłowej" faktury VAT. Ustawa o podatku od towarów i usług (Dz.U.2018.0.2174 t.j. - Ustawa z dnia 11 marca 2004 r.) w art 106e wymienia jedynie niezbędne elementy, które musi zawierać faktura.
W przypadku stwierdzenia niezgodności w fakturze Zamawiający zgłasza uwagi do Wykonawcy. W uzasadnionych przypadkach Wykonawca wystawia dokument korygujący fakturę, który zgodnie z ustawą nie zwalnia Zamawiającego z zapłaty za fakturę w wyznaczonym terminie. Dlatego zapis o poprawnie wystawionej fakturze nie może zostać zaakceptowany przez Wykonawcę, gdyż rodzi niebezpieczeństwo długoterminowego odwlekania z zapłatą przez Zamawiającego na rzecz Wykonawcy za zrealizowane usługi. Wykonawca zwraca się z prośbą o zmianę zapisu na następujący: „Wynagrodzenie płatne będzie na podstawie faktury VAT, w terminie 14 dni od daty wystawienia faktury przez wykonawcę. Należności wynikające z faktury płatne będą przelewem, na konto wskazane na fakturze. Zamawiający zobowiązuje się do określenia tytułu wpłaty, powołując się na numer zawartej umowy i numer faktury."
 
 Odpowiedź
Zapis umieszczony w rozdziale XXI ust. 17 Zaproszenia do złożenia oferty „poprawnie sporządzona faktura" oznacza  fakturę zawierająca wszystkie niezbędne elementy wymienione w art. 106 e  ustawy z dnia 11 marca 2004 r o podatku od towarów i usług (t.j.Dz.U.2018.0.2174). Termin płatności  -  14 dni od daty wystawienia poprawnie sporządzonej faktury nie stoi w sprzeczności z art. 5 ustawy z dnia 8 marca 2013r. o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (t.j Dz.U. z 2019r. poz. 118 obowiązującej zamawiającego, tj.  max. 30 dni od dnia spełnienia świadczenia i doręczenia zamawiającemu faktury.   
W przypadku gdy wystawiona przez Wykonawcę faktura za zakończony okres rozliczeniowy (miesiąc kalendarzowy) nie będzie zawierała wszystkich wymaganych elementów zgodnie z art. 106 e  ustawy o podatku od towarów i usług, Zamawiający wezwie Wykonawcę do uzupełnienia braków i dokona płatności niezwłocznie po otrzymaniu prawidłowo wystawionej faktury, zachowując jednocześnie wynikających z przepisów prawa 30 dniowy termin płatności.
W przypadku niezachowania terminu, o którym mowa w art. 5 ustawy o terminach zapłaty w transakcjach handlowych, Wykonawca będzie uprawniony do żądania odsetek ustawowych  po upływie 30 dni, liczonych od dnia spełnienia swojego świadczenia i doręczenia zamawiającemu faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie usługi, do dnia zapłaty, ale nie dłużej niż do dnia wymagalności świadczenia pieniężnego. Nie leży zatem w interesie Zamawiającego jako jednostki sektora finansów publicznych długoterminowe odwlekanie terminu zapłaty za zrealizowane usługi.
 
 Zapytanie do zaproszenia do złożenia oferty 11
W rozdziale XXI ust 18 Zamawiający umieścił zapis:
„(...) Strony zgodnie ustalają, że wykonawca nie będzie obciążał zamawiającego odsetkami za zwłokę w zapłacie należności, o ile brak terminowej zapłaty powstanie z przyczyn niezależnych od zamawiającego."
Zwracamy się z prośbą o wyjaśnienie co Zamawiający ma na myśli, co może spowodować brak terminowej płatności.
 
Odpowiedź
Brak terminowej płatności po stronie Zamawiającego, może być spowodowane przerwami technicznymi w obsłudze transakcji bankowych, awarii systemu komputerowego do obsługi płatności w przypadku płatności na podstawie faktury elektronicznej , przyczyn losowych (o charakterze katastrof – pożar, powódź itp.) niezależnych od Zamawiającego.
 
 
Zapytanie do zaproszenia do złożenia oferty 12
W rozdziale XXI ust. 30 Zamawiający umieścił zapis:
„W każdym przypadku, jeśli odstąpienie przez zamawiającego od umowy następuje z winy wykonawcy, zamawiającemu przysługuje prawo do naliczenia kary umownej w wysokości 20% kwoty, o której mowa w pkt.13"
Wykonawca pragnie zauważyć, iż rozwiązanie umowy „przez którąkolwiek ze Stron" może nastąpić z powodu okoliczności za które odpowiada zarówno Wykonawca jak i Zamawiający - poszkodowaną może być każda ze Stron. Dlatego mając na uwadze równe traktowanie stron umowy Wykonawca wnosi o modyfikację wskazanego zapisu na treść wskazaną poniżej oraz jednoczesne zmniejszenie kary umownej do 2% wartości brutto umowy, uznając jej wyjściowy wymiar jako dotkliwie wysoki.
W przypadku odstąpienia przez Zamawiającego od Umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 2% całkowitego wynagrodzenia brutto, o którym mowa w §    
W przypadku odstąpienie od umowy przez Wykonawcę z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego,
Zamawiający zapłaci na rzecz Wykonawcy karę umowną w wysokości 2% całkowitego wynagrodzenia brutto, o którym mowa w§….."
 
Odpowiedź
Zamawiający nie dokona żadnych zmian w  rozdz. XXI  Istotne dla stron postanowienia umowy pkt. 30.
Zamawiający w pkt 30 Istotnych dla stron postanowień umowy wyraźnie wskazał, iż naliczy karę wyłącznie w przypadku jeżeli odstąpienie od umowy nastąpi z winy wykonawcy. W rozdziale XXI Zaproszenia do złożenia oferty Zamawiający w  pkt 28 określił działania Wykonawcy które mogą mieć wpływ na naliczenie kary umownej, o której mowa w pkt 30 tego rozdziału i odstąpienie od umowy przez Zamawiającego tj: wskazał
„Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy w przypadku:
 
  1. likwidacji, ogłoszenia upadłości lub rozwiązania przedsiębiorstwa wykonawcy;
  2. niewykonania przedmiotu umowy powyżej 5 dni w stosunku do ustalonych terminów;
  3. wykonywania przez wykonawcę przedmiotu umowy wadliwie i zaniechania zmiany sposobu jego wykonania mimo upływu wyznaczonego przez zamawiającego terminu na dokonanie  
       zmiany."
Zgodnie z art. 484 Kodeksu cywilnego W razie niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania kara umowna należy się wierzycielowi w zastrzeżonej na ten wypadek wysokości bez względu na wysokość poniesionej szkody.
Zamawiający nie wyraża zgody na zmniejszenie wysokości kary umownej wskazanej  w rozdz. XXI  Istotne dla stron postanowienia umowy pkt. 30..
Kara ta dotyczy sytuacji zaprzestania realizacji umowy z przyczyn leżących po stronie wykonawcy
i stanowi rekompensatę ewentualnych kosztów jakie musiałby ponieść zamawiający z tytułu konieczności dostarczania przesyłek w inny sposób niż wynikający z ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. prawo pocztowe  np. przez pracowników zamawiającego (koszty delegacji) lub przez gońca (zatrudnienie pracownika na zlecenie) przez okres co najmniej 30 dni tj. okres niezbędny do dokonania wyboru innego wykonawcy usługi. Ponadto stanowi zabezpieczenie w sytuacji nie dochowania terminów ciążących na zamawiającym z tytułu zawartych umów i przyznawanych świadczeń w przypadku wystąpienia o odszkodowanie za nieterminowe załatwienie sprawy, przez odbiorcę przesyłki.
 
Zapytanie do zaproszenia do złożenia oferty 13
Od 1 kwietnia 2019 r. obowiązuje nowy cennik usług powszechnych zatwierdzony przez Prezesa Komunikacji Elektronicznej, do stosowania którego wobec swoich klientów, Wykonawca jako operator wyznaczony, jest zobowiązany. Zasadniczą zmianą w Cenniku usług powszechnych w obrocie krajowym i zagranicznym jest zmniejszenie liczby pozycji cennikowych, z dotychczasowych 12 do 6. Ma to na celu uproszczenie oraz zapewnienie większej przejrzystości. Dotychczas, cena usługi listowej w obrocie krajowym uzależniona była od następujących parametrów:
-masa {trzy podziały wagowe: do 350g, ponad 350g-1000g; ponad 1000g-2000g),
-gabaryt (dwie wielkości przesyłki-A i B),
-kategoria czasu doręczenia (Ekonomiczna i Priorytetowa).
     W aktualnym cenniku zrezygnowano z gabarytów A i B wprowadzono nowe formaty dla przesyłek listowych w obrocie krajowym. Cena usługi listowej nierejestrowanej, poleconej i wartościowej uzależniona jest głównie od dwóch parametrów:
-kategoria czasu doręczenia (Ekonomiczna i Priorytetowa).
-format przesyłek:
S-maksymalny wymiar koperty C5 (162 x 229 x 20 mm) do 500g,
M-maksymalny wymiar koperty C4 (229 x 324 x 20 mm) do 1000g,
L-ponad wymiar koperty C4, (suma wymiarów nie może przekroczyć 900mm,przy czym długość nie może być, większa niż 600mm)-do 2000g.
W związku z powyższym, Wykonawca zwraca się z prośbą o dostosowanie zapisów zamówienia do nowego sposobu określenia rozmiaru przesyłek oraz dokonanie odpowiednich zmian w formularzu ofertowym.
W przypadku braku korekty, Wykonawca wyceni przesyłki zgodnie z formatami obowiązującymi w cenniku usług powszechnych.
Poz. 1 waga 500 g -1000 g - format M cennika usług powszechnych, Poz. 3 waga 500 g -1000 g - format U cennika usług powszechnych Poz. 5 waga 500 g -1000 g - format M cennika usług powszechnych, Poz. 7 waga 500 g -1000 g - format M cennika usług powszechnych,
 
 Odpowiedź
Zamawiający nie dokona żadnych zmian w formularzu ofertowym. Zamawiający określił rodzaj i gabaryty (rozmiar i wagę) przesyłek , które zamierza nadawać w ramach zamawianej usługi pocztowej. Dla określenia rozmiaru przesyłki listowej posłużono się znormalizowanymi formatami papieru określonymi  normą ISO 2016, z uwagi na rodzaj przesyłek występujących u zamawiającego (pisma urzędowe).
 
Zapytanie do zaproszenia do złożenia oferty 14
W załączniku nr 1 formularz oferty w pozycji 14,15,16 Zamawiający wskazał gabaryty przesyłek, zwracamy się z prośbą o zamianę gabarytów na odpowiednie formaty, zgodne z cennikiem usług powszechnych.
 
Odpowiedź
Zamawiający nie dokona żadnych zmian w formularzu ofertowym. Zamawiający określił rodzaj i gabaryty (rozmiar i wagę) przesyłek , które zamierza nadawać w ramach zamawianej usługi pocztowej. Dla określenia rozmiaru przesyłki listowej posłużono się znormalizowanymi formatami papieru określonymi  normą ISO 2016, z uwagi na rodzaj przesyłek występujących u zamawiającego (pisma urzędowe).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Załączniki

Usługi pocztowe 2020 - Zaproszenie do złożenia oferty
Usługi pocztowe 2020 - Zaproszenie do złożenia oferty.doc 227 KB
Usługi pocztowe 2020 - Formularz ofertowy na świadczenie usług
Usługi pocztowe 2020 - Formularz ofertowy na świadczenie usług.docx 46 KB