Powiatowy Urząd Pracy w Gryfinie
ogłasza nabór Wniosków na
ogłasza nabór Wniosków na
DOTACJE DLA MIKRO I MAŁYCH PRZEDSIĘBIORCÓW
PROWADZĄCYCH SKLEPIKI SZKOLNE
w wysokości do 5 tys. zł
o których mowa w art. 15zze4a ustawy z dnia 2 marca 2020r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw. (Dz.U. 2020 poz. 1842 ze zm.) , a których celem jest wsparcie przedsiębiorców prowadzących sklepiki szkolne a dotkniętych obostrzeniami z uwagi na pandemię COVID - 19.
Termin naboru:
23.07.2021 - 30.09.2021
23.07.2021 - 30.09.2021
Wnioski należy składać wyłącznie w postaci elektronicznej
poprzez platformę praca.gov.pl
do powiatowego urzędu pracy właściwego terytorialnie ze względu na siedzibę przedsiębiorcy.
Wnioski należu podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym (ePuap).
Wnioski złożone w wersji papierowej oraz złożóne bez wymaganego podpisu nie będą rozpatrywane.
Dotację będą mogli otrzymać przedsiębiorcy, którzy:
-
posiadają status mikro lub małego przedsiębiorcy (o dotację mogą ubiegać się także ci mikroprzedsiębiorcy, którzy nie zatrudniają i nigdy nie zatrudniali pracowników);
-
nie mieli zawieszonej działalności gospodarczej w dniu 30 września 2020r. oraz w dniu złożenia Wniosku;
- na dzień 30 września 2020r. prowadzili działalnosć gospodarczą polegajacą na sprzedaży środków spożywczych, papierniczych i piśmienniczych na rzecz uczniów, słuchaczy lub wychowanków na terenie jednostki systemu oświaty, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe, oznaczonaą wg Polskiej Klasyfikacji Działalnosci Gospodarczeh (PKD) 2007 jako rodzaj przeważajacej działalnosci w jednym z 2 kodów:
- 47.11.Z - sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach z przewagą żywnosci, napojów i wyrobów tytoniowych
- 47.19.Z - pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach
-
przychód z ich działalności uzyskany w miesiacu wskazanym we wniosku (do wyboru: listopad 2020, grudzień 2020r., styczeń 2021, luty 2021r., marzec 2021r.) był niższy co najmniej o 40% w stosunku do przychodu uzyskanego we wrześniu 2019r. lub we wrześniu 2020r.
Jeżeli przedsiebiorca wskazał określony miesiac (1 z 5 wymaganych) w złożonym wczesniej wniosku, nie może wskazać tego samego miesiaca w kolejnym wniosku. Natomiast miesiac do którego przedsiebiorca porównuje spadek przychodów (wrzesień 2019 lub 2020) może być wskazany w więcej niż w 1 wniosku. Zatem przedsiębiorca może złożyc maksymalnie 5 wniosków.
Pozostale informacje:
- Wypłata dotacji nastąpi na rachunek wskazany przez przedsiębiorcę we Wniosku, w terminie do 2 dni roboczych od dnia pozytywnego rozpatrzeniu Wniosku przez PUP (informację o aktualnym statusie wniosku znaleźć będzie można na portalu praca.gov.pl w szczegółach sprawy).
- Niniejsze dotację można łączyć z innymi formami wsparcia ze środków publicznych. O dotację może więc ubiegać się podmiot, który uzyskał m.in. pożyczkę na podstawie art. 15zzd ustawy. Należy tylko pamiętać o tym, że nie można przeznaczyć dwóch lub więcej rodzajów dofinansowania ze środków publicznych na pokrycie tych samych kosztów.
- Przychód z tytułu udzielonej dotacji nie stanowi przychodu w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych.
- Środki pochodzące z dotacji nie podlegają egzekucji sądowej ani administracyjnej. Środki te, w razie ich przekazania na rachunek płatniczy, są wolne od zajęcia na podstawie sądowego lub administracyjnego tytułu wykonawczego.
- Dotacja jest bezzwrotna pod warunkiem, że przedsiebiorca będzie wykonywał działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji. Za datę udzielenia dotacji uznaje się dzień wypłaty środków przez PUP na konto przedsiębiorcy.
- Jeśli przedsiębiorca nie spełni warunku wykonywania działalności gospodarczej przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji – ma obowiązek zwrotu dotacji. W przypadku konieczności zwrotu dotacji PUP przygotuje i prześle do przedsiębiorcy harmonogram spłat dotacji wraz z numerem rachunku bankowego, na który przedsiębiorca zobowiązany będzie zwrócić dotację. Okres zwrotu dotacji nie może przekroczyć 12 miesięcy, przy czym rozpoczęcie zwrotu dotacji będzie następowało po trzymiesięcznym okresie karencji liczonym od dnia udzielenia dotacji. W przypadku niezwrócenia przez przedsiębiorcę dotacji zgodnie z harmonogramem, nalicza się odsetki ustawowe za opóźnienie od dnia wymagalności spłaty dotacji.
- Spełnienie przez przedsiębiorcę warunku wykonywania działalności gospodarczej przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji będzie sprawdzane przez PUP, który poinformuje przedsiębiorcę o wyniku tej weryfikacji.
- Starosta może przeprowadzić kontrolę przedsiębiorcy, któremu udzielono dotacji w okresie 3 lat liczonych od dnia udzielenia dotacji, w zakresie wydatkowania dotacji zgodnie z przeznaczeniem oraz właściwego dokumentowania dotacji. Kontrolowany przedsiębiorca jest obowiązany udostępnić wszelkie dokumenty i udzielać wyjaśnień w sprawach objętych zakresem kontroli.
- Wartość dotacji stanowi pomoc publiczną mającą na celu zaradzenie poważnym zaburzeniom w gospodarce, o której mowa w Komunikacie Komisji – Tymczasowe ramy środków pomocy państwa w celu wsparcia gospodarki w kontekście trwającej epidemii COVID-19 (Dz. Urz. UE C 91 I/1 z 20.03.2020 r. ze zm.) - prosimy nie zapomnieć o dołaczeniu do wniosku wypełnionego Formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc COVID .
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu:
Gryfino: 91 - 416 45 15
Chojna: 91 - 414 19 31
bądź za pośrednictwem poczty elektronicznej:
Chojna: 91 - 414 19 31
bądź za pośrednictwem poczty elektronicznej:
Gryfino: szgy@praca.gov.pl
Chojna: szgych@praca.gov.pl
Chojna: szgych@praca.gov.pl