W związku z wejsciem w życie dnia 19 grudnia 2020 r. tzw. Tarczy Antykryzysowej 6.0
Powiatowy Urząd Pracy w Gryfinie
ogłasza nabór Wniosków na
Powiatowy Urząd Pracy w Gryfinie
ogłasza nabór Wniosków na
DOTACJE DLA MIKRO I MAŁYCH PRZEDSIĘBIORCÓW
w wysokości do 5 tys. zł
o których mowa w art. 15zze4 ustawy z dnia 9 grudnia 2020r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw. (Dz.U. 2020 poz. 2255) , a których celem jest wsparcie przedsiębiorców dotkniętych obostrzeniami z uwagi na pandemię COVID - 19.
Termin naboru:
19.12.2020 - 31.01.2021
19.12.2020 - 31.01.2021
Wnioski należy składać wyłącznie w postaci elektronicznej
poprzez platformę praca.gov.pl
do powiatowego urzędu pracy właściwego terytorialnie ze względu na siedzibę przedsiębiorcy.
Wnioski należu podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym (ePuap).
Wnioski złożone w wersji papierowej oraz złożóne bez wymaganego podpisu nie będą rozpatrywane.
Dotację będą mogli otrzymać przedsiębiorcy, którzy:
-
posiadają status mikro lub małego przedsiębiorcy (o dotację mogą ubiegać się także ci mikroprzedsiębiorcy, którzy nie zatrudniają i nigdy nie zatrudniali pracowników);
-
nie mieli zawieszonej działalności gospodarczej w dniu 30 września 2020r. oraz w dniu złożenia Wniosku;
-
przychód z ich działalności uzyskany w październiku albo listopadzie 2020r. był niższy co najmniej o 40% w stosunku do przychodu uzyskanego odpowiednio w październiku albo listopadzie 2019r.;
-
na dzień 30 września 2020 r. prowadzili działalność gospodarczą, oznaczoną określonymi kodami Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007 jako rodzaj przeważającej działalności:
47.71.Z, 47.72.Z, 47.81.Z, 47.82.Z, 47.89.Z, 49.39.Z, 56.10.A, 56.10.B, 56.21.Z, 56.29.Z, 56.30.Z, 59.11.Z, 59.12.Z, 59.13.Z, 59.14.Z, 59.20.Z, 74.20.Z, 77.21.Z, 79.90.A, 82.30.Z, 85.51.Z, 85.52.Z, 85.53.Z, 85.59.A, 85.59.B, 86.10.Z jedynie w zakresie działalności leczniczej polegającej na udzielaniu świadczeń w ramach lecznictwa uzdrowiskowego, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych, lub realizowanej w trybie stacjonarnym rehabilitacji leczniczej, 86.90.A, 86.90.D, 90.01.Z, 90.02.Z, 90.04.Z, 91.02.Z, 93.11.Z, 93.13.Z, 93.19.Z, 93.21.Z, 93.29.A, 93.29.B, 93.29.Z, 96.01.Z, 96.04.Z
Pozostale informacje:
- Dotacja wypłacana jest jednorazowo.
- Wypłata dotacji nastąpi na rachunek wskazany przez przedsiębiorcę we Wniosku, w terminie do 2 dni roboczych od dnia pozytywnego rozpatrzeniu Wniosku przez PUP (informację o aktualnym statusie wniosku znaleźć będzie można na portalu praca.gov.pl w szczegółach sprawy).
- Niniejsze dotację można łączyć z innymi formami wsparcia ze środków publicznych. O dotację może więc ubiegać się podmiot, który uzyskał m.in. pożyczkę na podstawie art. 15zzd ustawy. Należy tylko pamiętać o tym, że nie można przeznaczyć dwóch lub więcej rodzajów dofinansowania ze środków publicznych na pokrycie tych samych kosztów.
- Przychód z tytułu udzielonej dotacji nie stanowi przychodu w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych.
- Środki pochodzące z dotacji nie podlegają egzekucji sądowej ani administracyjnej. Środki te, w razie ich przekazania na rachunek płatniczy, są wolne od zajęcia na podstawie sądowego lub administracyjnego tytułu wykonawczego.
- Dotacja jest bezzwrotna pod warunkiem, że przedsiebiorca będzie wykonywał działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji. Za datę udzielenia dotacji uznaje się dzień wypłaty środków przez PUP na konto przedsiębiorcy..
- Jeśli przedsiębiorca nie spełni warunku wykonywania działalności gospodarczej przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji – ma obowiązek zwrotu dotacji. W przypadku konieczności zwrotu dotacji PUP przygotuje i prześle do przedsiębiorcy harmonogram spłat dotacji wraz z numerem rachunku bankowego, na który przedsiębiorca zobowiązany będzie zwrócić dotację. Okres zwrotu dotacji nie może przekroczyć 12 miesięcy, przy czym rozpoczęcie zwrotu dotacji będzie następowało po trzymiesięcznym okresie karencji liczonym od dnia udzielenia dotacji. W przypadku niezwrócenia przez przedsiębiorcę dotacji zgodnie z harmonogramem, nalicza się odsetki ustawowe za opóźnienie od dnia wymagalności spłaty dotacji.
- Spełnienie przez przedsiębiorcę warunku wykonywania działalności gospodarczej przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji będzie sprawdzane przez PUP, który poinformuje przedsiębiorcę o wyniku tej weryfikacji.
- Starosta może przeprowadzić kontrolę przedsiębiorcy, któremu udzielono dotacji w okresie 3 lat liczonych od dnia udzielenia dotacji, w zakresie wydatkowania dotacji zgodnie z przeznaczeniem oraz właściwego dokumentowania dotacji. Kontrolowany przedsiębiorca jest obowiązany udostępnić wszelkie dokumenty i udzielać wyjaśnień w sprawach objętych zakresem kontroli.
- Wartość dotacji stanowi pomoc publiczną mającą na celu zaradzenie poważnym zaburzeniom w gospodarce, o której mowa w Komunikacie Komisji – Tymczasowe ramy środków pomocy państwa w celu wsparcia gospodarki w kontekście trwającej epidemii COVID-19 (Dz. Urz. UE C 91 I/1 z 20.03.2020 r. ze zm.) - prosimy nie zapomnieć o dołaczeniu do wniosku wypełnionego Formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc COVID .
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu:
Gryfino: 91 - 416 45 15
Chojna: 91 - 414 19 31
bądź za pośrednictwem poczty elektronicznej:
Chojna: 91 - 414 19 31
bądź za pośrednictwem poczty elektronicznej:
Gryfino: szgy@praca.gov.pl
Chojna: szgych@praca.gov.pl
Chojna: szgych@praca.gov.pl